21.04.2015

Bebek Giysileri Nasıl Yıkanmalı

Bebek giysi alışverişi daha yapmayacağım diye her gün kendime söz versem de görünce dayanamayıp aldıklarım oluyor. Özellikle en minikleri en tatlıları oluyor şimdi nasıl dayanırda almaz insan J

Giysilere bakarken gördüğüm tek şey Türkiye’de bebek giysilerinin gerçekten pahalı olduğu. Özellikle yurt dışında Macys.com’da satılan Carter’s markasının ürünleri burada oldukça pahalı.

Bebek Giysileri Nasıl Yıkanmalı
Görsel buradan alındı.

11-12 dolarlık ürünler burada 50-60 TL. Tamam gümrük masrafı, kargo vs işin içine giriyor ama yinede fiyatlar uçuk. Yurtdışına gidecek tanıdıklarınız varsa ve ülkede Macy’s varsa muhakkak onlara sipariş verin hatta bana da haber verin bende söyleyeyim J

Bebek giysileri gerçekten pahalı, bende nereden daha uygun fiyata bulurum diye araştırma yaparken Demstock Outlet’i buldum. Baktım ki ohoooo baya herkes biliyor. Bostancı’da E5 yolunda, google’a yazın bakın hemen çıkıyor.

Demstock Outlet 4 Katlı içi dökük bir bina, böyle olmasına rağmen içeride Guess, Armani gibi markaların ürünleri satılıyor ki şok olursunuz J Bir katı da komple MotherCare ürünlerine ayrılmış durumda !! Fiyatlar bazı ürünlerde yarı yarıya resmen !! O yüzden artık bebiş için bir şey alacak olursam buraya gideceğiz J

Asıl konu bebişlerin giysilerini nasıl yıkayacağımız?
  • Minikcanların cildi henüz çok hassas. O yüzden kullanılan malzeme kolayca alerji yapabilir. Bunun için mutlaka bebekler için üretilen parabensiz, kokusuz ve renksiz deterjanları mümkünse hayvan deneyi yapılmayan ürünleri kullanalım.
  • Çamaşır suyuna elimiz pek gitmesin.
  • Yeni kıyafetleri hiçbir zaman yıkamadan giymeyin giydirmeyin.
  • Naftalin ve güve ilaçları kullanmayın.

Daha detaylı bilgi sahibi olmak için Dr. Ahmet Akçay’ın şu yazısını da okuyabilirsiniz.

Ek detaylar;
  • Bu arada Ozan tatil için yan çizmeye başladı. Hasta olur kıyamam ben gibisinden bakalım ne olacak.
  • Doktorum gebelik tetanoz aşısı olmama gerek olmadığı zaten hastanede hijyenik şartlarda doğum olacağını ama yinede istiyorsam olabileceğimi belirtti.
  • Dalan Roxy bebek deterjanını hiçbir yerde bulamadım ! Sonuç gittim Dalin aldım. Dalin’e mail attım ve ürünlerinde hayvan deneylerini yapmadıklarını yazılı geçtiler. Neyse ki içim rahatladı J


19 yorum :

  1. Mothercare mağazasına bir kez girdim, evet çok cici şeyler var ama fiyatlar gerçekten uçuk. Bir de uzak doğuda üretiliyor olması kafamı karıştırdı. Benim şimdiye kadar aldıklarımın hepsi yerli malı, sadece %100 pamuk olmasına dikkat ediyorum.
    Yıkama konusunda söylediklerine de katılıyorum. Ay onları yıkayıp ütülemek bile ayrı bir heyecan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık neredeyse her şey uzak doğu :(( yerli malı da aldım ama bizimkilere de güvenemiyorum ki :((
      Aldıklarımızın yarısı dün yıkandı bu gün ütü yapılacak minnacıklar zor ütüleniyor :))

      Sil
  2. Ben de Mothercare mevzusunun biraz fazla abartılmış olduğunu düşünenlerdenim. İyice piyasayı yoklayınca, günümüz çeşitliliğinde çok daha kaliteli ürünlerin, daha uygun fiyatlara satıldığına şahit oluyor insan. Ancak dediğin gibi indirim mağazasında ya da dönem dönem yaptığı büyük indirimlerde değerlendirilmelidir mutlaka ;)

    Dalin'in deney yapmadığını ben de duymuştum. Hatta uzunca bir süre bizim çamaşırlarımızda da sıvı deterjanını ve yumuşatıcısını kullandık. Büyük ihtimal bebek gelince yine kullanmaya başlayacağız; bize yumuşatıcılı, bebişe yumuşatıcısız tabi :)

    Çok heyecanlııııı ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet indirimde alınması güzel normal zamanda gerçekten pahalı ürünleri var yazık onca paraya.
      Dalin'in bebekler için olan yumuşatıcısından da aldım kullandım, ama bir daha ki sefere yumuşatıcı alır mıyım bilmiyorum sadece granül sabunu alabilirim.

      Sil
  3. Fransa daki cocuk ve bebek kiyafetlerindeki ucuzlugu gorup ogrendikten sonra artik Turkiye deki pahaliliga cidden inanamiyorum. Gereksiz yere cok pahali satiyorlar, uzerinden ne kadar kar ediyorlar inanamazsiniz... Neyse ki ucuz yerlerde varmis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sözde tekstil ülkesiyiz ( yada ülkesiydik daha doğru olur) nasıl oluyor anlamıyorum :(

      Sil
  4. Bende yumuşatıcı almayı düşünüyordum, çünkü normalde bile kullanmazsan çamaşırlar daha sert oluyor kullanmayanını çok gördüğümden havlular kağıt gibi haşır huşır oluyor... Bebişlerin çamaşırlar bebiş deterjanı ile yıkayınca yumuşak oluyor mu ki ? sert oluyorsa kıyamam ben yazık onlara :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumuşatıcısız yıkamadım ki hiç bilmiyorum nasıl olur, deterjanda sonuçta bizim normal deterjanlar gibi değil sabun tozu ya aslında yumuşak kalabilir bir denemek gerek ?!

      Sil
    2. Bende dalinin deterjanını kullanıyorum. Parfüm içerdiği için yumuşatıcısını almadım. Gerekde duymadım gayet başarılı👌🏼 ulaşabilirseniz biolan diye bir Fransız firması var onun bebek deterjanı da süper ama malesef türkiyeden çekildiler.

      Sil
    3. dalin aslında 2. tercihimdi yazımda Dalan Roxy bulamadım demiştim dün markette karşıma çıktı hemen 2 tane kaptım :) Biolanı duymadım bir bakiiim netten :)

      Sil
  5. bende dalin kullandım gayette memnundum yoksa eger camasır filesi almanıda tavsiye ederim ya da ne bileyim bir yastık kılıfıda olabilir ama ben banyonun petegine o fileyi asıp kirlilileride onda biriktiriyordum :) kıyafet konusuna gelince bursa bildiğin tekstil şehri bende kargocuyum koskoca firma üretim yapıyor yanınada zara etiketini koyuyor ve biz yurtdısına tasıyoruz yurtdısıda zara etiketini yapıstırıp ülkemize sağlam bir fiyatla satıs için geri gonderiyor düşün kazanılan paraları :) indirim sezonları takip etmekte fayda var daha yaz gelmeden yazlıklar cıkıyor ve indirime giriyor öyle alıyorum ben.Birde birkac arkadas toplanıp carters markasının kendi sitesinden de alabilirsiniz 50 euro gecmedikce gumruge takılmaz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çamaşır filesi diyordum ama aklımda bir şey vardı ne vardır neee vardı bu vardı :)) çok teşekkür ederim :)
      ooh maşallah ne güzel iş kendi kendimizi kazıklamada üstümüze yok zaten !

      Sil
  6. güle güle kullanın canım inşallah ya ben şuan şuursuzca alıyorum kıyafet ama hiçbir fikrim yok neyi nezaman nasıl giyebilir diye kafamda tasarlıyorum şu ayda şunlar şu ayda şunlar diye korkuyorum hesaplarıma uymaz diye :(( biara ençok nelere hangi kıyafetlere ihtiyaç duyulacak konusuna değinir misin ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte hesaplama yapmadan alırsan kullanamadan kalanlar olabilir :(( dikkatli alışveriş yapmak gerek.
      bebişler kustukları için en çok lazım olan şey üst dediler :) yani body alman gerek yada sürekli önlük takman lazım.
      0-3 aylık, 3-6, 6-9 aylık kollu ve kolsuz alttan çıtçıtlı bodylerden en az 5 şer tane aldım. onlara uyacak tek alt aldım.
      sonra mevsimine ve ayına göre tulum ( kollu ve kolsuz, pamuklu yada kadife).
      10 tane minik çorabı, 4 tane penye şapka, 3 çift penye eldiveni var.
      birde zıbın takımı ( hastane çıkış diye geçiyor) ben 3 parça olanları tercih ettim yani ( iç zıbını (eski tarz beyaz oluyor), üstüne giymek için yandan çıtçıtlı uzun kollu zıbını ve pijama altı) bu takımdan da 2 yada 3 tane var.

      Sil
    2. sağol canım benim bende seninki gibi yapmışım sanırım bikaç tane daha kadife falan tulum aldımmı tamamdır ozaman.. teşekkürler :))

      Sil
    3. ne demek :))

      Sil
  7. Ben kipa nın f&f ürünlerinden çok memnun kaldım. Hem kalite yönünden güzel hem uygun fiyatlı. Motherecare bence verilen parayı hiç hak etmiyor. Tulumları falan hiç kullanışlı değil. Çıt çıt yerleri açık kalıyo vs. vs. Bu arada o bi heves aldığın koyafetlerin çoğunu bir kez giyece, bazılarını hiç giyemiyecek ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaa öyle diyorlar ama giysin hepsini :) günde 2-3 kez değişik değişik giydireyim dicem zor iş :) 1 kereye de razıyım :)
      Kipa İstanbulda bana en yakın Kurtköyde var orası da uzak bir kaç parça carrefour'dan aldım onlarda güzeldi uygundu da fiyatı :)

      Sil
  8. Hacı Şakir'in sabun tozu ile yıkadım minnoşken, yumuşatıcı hala kullanmıyorum hiçbir çamaşırda. Çok fazla zararını okudum.

    YanıtlaSil

Sen de bir şeyler söylemek ister misin?